Okulda öğrenilenlerin evde yeterince pekiştirilememesi ve buna uygun bir ortamın olmaması,
Öğrencilerin İngilizce dersine karşı önyargılı ve özgüvenlerinin düşük olması,
Okulumuzda dil öğrenimine katkıda bulunabilecek ekstra materyal ve alanın olmaması sebepleriyle ve
Okulumuzda İngilizce ders saatlerinin yetersiz kalması gerekçeleriyle ortaokul öğrencilerimizin
İngilizce öğrenmekten keyif alabilecekleri, oyun oynayabilecekleri, proje sunumu
yapabilecekleri, yaparak yaşayarak öğrenmelerini kalıcı hale getirebilecekleri,
İngilizce kitap okuyabilecekleri, öğrenmeyi formel ortamdan
biraz da olsa çıkarıp gizil öğrenmeyi
pekiştirebilecekleri, dijitalleşen dünyamızda öğrencilerimizin daha
fazla sosyalleşmelerini olumlu destekleyecek Yaşayan İngilizce Sokağı oluşturduk.
Sokağımız 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı içerisinde Eylül ayında düzenlenmeye başlanmış olup Nisan ayında tamamlanmıştır. Öğrencilerimizle iş birliği içerisinde yürüttüğümüz projemizde kullandığımız bazı materyallerimizi geri dönüşüm malzemelerinden elde ederek çevremize duyarlılığımızı ve gerekli hassasiyetimizi gösterdik. Bazı malzemelerimizi yeniden farklı alanlarda kullanarak tasarruflu olmayı, israf etmemeyi amaçladık. Öğrencilerimizin Yaratıcılıklarını destekleyen, yeniden bir şey üretmeyi hedefleyen görev ve sorumluluklar verdik. Gündelik yaşamlarında öğrencilerimizi küresel ısınma, sıfır atık, sağlıklı beslenme ve motivasyonlarını olumlu yönde güdüleyeceğine inandığımız konularda farkındalık kazandıracak sloganları beraber seçerek oluşturduğumuz alanları yaşayan sokağımıza ekledik.
İngilizce oyunlar alarak öğrenmeyi eğlenceli ve kalıcı hale getirmeyi hedefledik. Güncel hayatta yabancı dilde iletişim kurma seviyesini arttırmayı amaçladık. Kendi seviyelerine ve müfredat çıktılarına uygun okuma kitaplarından oluşan mini bir kütüphane yaptık. Kelime öğrenmelerini destekleyen öğrencilerin kendi kendilerine öğrenebilecekleri kelime kartları ve çarklar ekledik. Saatleri, günleri, ayları, mevsimleri ve hava durumunu günlük olarak ifade edebilecekleri hareketli mekanizmalar ekledik.